Monday, February 18, 2008

"Familiebesøg"

Man kan ikke sige, familien overrender os.
Tværtimod.
Mens jeg nu er ved det emne, så vil jeg lige benytte lejligheden til at slå fast, at vi gerne ser flere besøgende heroppe, familie eller ej. Så sig endelig til, hvis nogen skulle få lyst til at kikke forbi. Selv om billetten kan synes lidt dyr - hvis man vel at mærke ikke er over 60 eller på anden måde pensionist, for så bliver prisen nemlig halveret - så hjælper det vel en del, at opholdet er gratis.

Stor var derfor også min forbavselse, da jeg i forrige uge pludselig hørte Grethes stemme inde i stuen. Altså Christians søster. Hendes stemme tager man ikke fejl af, selv med larm fra brusevand i ørerne. Inde i stuen gloede jeg fåret på fjernsynet, som stemmen kom ud af, indtil jeg havde forvisset mig om, at det nu også VAR Grethe. Men der var ingen tvivl mulig, damen i fjernsynet, som på det tidspunkt sendte DR P1, fortalte om sit liv i Bagdad og om flugten derfra sidst i halvfemserne.

Vi ringede selvfølgelig efterfølgende til Grethe for at sige, at vi havde hørt udsendelsen: Damen fra Bagdad, men hun anede ikke selv, at hun havde været på. Så jeg ved ikke, måske er det kun os, der har hørt hende. Hun har haft besøg af en journalist, sagde hun, men hun regnede ikke med, at han havde gjort sit arbejde færdigt, han skulle i hvert tilfælde komme tilbage. Det kan være det hænger sådan sammen, at han arbejder på en længere udsendelse med Grethe, som skal sendes senere, den vi hørte varede bare et kvarter.

Ellers må jeg desværre meddele, at vi ikke så isbjørne her omkring mens vi havde fast havis. Og nu er isen brudt op og fangerne har pakket deres grej sammen, temperaturen er steget til et mere normalt leje omkring 5 - 10 graders frost. Sammenlignet med sidste uge så føles vejret nu helt forårsagtigt.

No comments: