Tuesday, November 18, 2008

Gummibådtræk

Christian får lige ordet for en kort bemærkning:

Jeg vil lige fortælle dig, at hele dagen har vi haft storm, slud og sne, så det har ikke været udevejr.
Jeg kom pludselig efter at jeg helt havde glemt gummibåden, den lå stadig nede ved broerne, jeg havde planlagt at få den op med Karls hjælp. Men på grund af ændring af tidspunkt for optagning af båd gik det i fisk, og jeg glemte det.
Så besluttede vi, på trods af vejret, at gå ned for at tage den op og slæbe den over på fabrikken.
Vi fulgtes af derned. Mie stod og ventede til jeg havde fået båden, som var fuld af sne, op på broen. Hvorefter jeg kunne slæbe den i sneen hen til porten. Mie hjalp med at få den ud til vejen, hvor vi kunne slæbe den på sneen.
Det gik fint. Jeg bandt tovet om livet og Mie hjalp til da den var ret tung at slæbe. Efterhånden begyndte den at blive meget tung at slæbe, men det kunne jo være sneen som var tung.
Det sidste stykke foran fabrikken var der en del sne, og vi kunne næste ikke slæbe den. Jeg var ved at tabe pusten, men omsider - efter et umenneskelig slæb - nåede jeg døren, hvor jeg skulle have båden ind. Der opdagede jeg, at Mie slet ikke havde hjulpet det sidste lange stykke hvor der var meget sne, hun gik bare og nød følelsen at være gennemblødt.
Men båden kom ind gennem døren ved Mies hjælp.
Til dem der ved hvad det er, så har jeg for resten lige lavet chapatis , som er superlækre.
Ellers har vi haft en god lørdag, og det var skønt at være ude en tur på trods af vejret.
Efter det må hun vist nøjes med en lille julegave.

No comments: