Monday, January 4, 2010

Julen 2009 i billeder og tekst

Air Greenlands før-juletrafik bliver altid fulgt med interesse, selvfølgelig især fordi vi altid glæder os til at få Søren på besøg. I radioen har vi hørt om folk, som ikke er der, hvor de selv havde bestemt de skulle være juleaften. Nogle år går der mere kludder i det end andre. Så det var med nogen bæven vi i år blev nødt til at satse på at det sidste fly fra Danmark, den 22. december, ville holde flyplanen. Det gjorde det. Billedet af flaget foran kontroltårnet viser det flotte vejr, vi havde i Maniitsoq den 22. december. Jeg hørte senere i radioen, at Air Greenland havde fået alle juletrafikanter fragtet til deres bestemmelsessted INDEN jul, bortset fra nogle få fra Uummannak - så vidt jeg husker. Dem kunne Air Greenland til gengæld love, at de ville være i Danmark EFTER nytår.

Der var kamp om pladserne ved bagageudleveringen.


Jeg fik et fotostativ i julegave, det skulle selvfølgelig afprøves. Men vi måtte vente til efter nytår, før vi fik lejlighed til at fotografere denne flotte solopgang.

Dette billede symboliserer vældig godt julen i år. Man kan lige skimte fjeldet ud gennem vinduet i venstre side af billet, det bare fjeld vel at mærke. Plusgrader og regnvejr sørgede for, at julen i år ikke blev så hvid som den ellers plejer at være. Til gengæld var juletræet det flotteste vi har haft "nogensinde". Juledagene gik vældig godt med afslapning, gode bøger, god mad og kaffe ad libitum.
Dvs. vi fik dog motioneret en del - indendørs forstås. Vi fik Wii plus i julegave - det kan skam give sved på panden og dårlig samvittighed, hvis man ikke passer sin træning. 2. juledag sprang jeg over - tror du ikke, da jeg meldte mig igen blev jeg mødt med "were you busy yesterday, Anna Marie?" Bare fordi man under sig selv en fridag!

Som du kan se, er der ikke meget sne på fjeldet.
Det var ellers meningen at jeg ville fotografere nytårsraketterne i år nu jeg har fået stativ så jeg kan holde cameraet i ro, men det blæste og regnede for meget - desværre.

No comments: