Sunday, December 2, 2007

Julemarked



Vore procesteknikere havde en stand på årets julemarked. Her er det Per, der får sig en sludder med Mariane og smagsprøver, ser det ud til.

Procesteknikerne har de sidste par måneder produceret røgede ørreder, hellefisk og laks for folk i byen og til at sælge på julemarkedet. Til lejligheden havde de også lavet karameller og bagt boller og andet godt.

Håber de får overskud. Det skal nemlig bruges til deres studietur til Island her til foråret.








Hvem kunne ikke tænke sig at komme hjem med en ordentlig bjørn?

Efter min opfattelse var tombolagevinsterne nu mere håndterlige i gamle dage.







Nisser var der også. Her af fineste slags med sælpels og moskushår.

Desværre var der ikke mange adventskranse, det var der sidste år, så jeg må i gang med noget selv.
Julemarkedet er som regel det sted, lokale kunstnere og flittige strikkedamer sælger ud af årets produktioner. Man kan købe hvad som helst syet af sælskind, puder, futsko, vanter og sågar slips, og der er smykker og pynt til hjemmet i både moskushorn, rensdyr, tænder fra diverse dyr og fedtsten.
En del bruger faktisk også lejligheden til at få ryddet op i klædeskabe og på boghylder, ja og sågar også i deres børns legetøj.

Som sagt fik jeg ikke nogen adventskrans i år. Det var - heldigvis - heller ikke mig, der vandt isbjørnen - men jeg købte lidt fisk og et par nisser. Og så skal jeg ud og betale en hat i sælskind og 2 smykker med grønlandske sten i morgen - for godt nok handles der med rede penge på julemarkedet, men de sælger også på kredit.

1 comment:

Arnarulunnguaq said...

Ah dejlige billeder igen. Det er lige før jeg fik hjemve. Istapper, dem har vi ikke retmeget af endnu, hvis de har dem, vi har haft regn, regn og atter regn i sidste uge, men nu er der kommet sne igen. Jeg kan ikke komme af med min forkølelse, men det er snart jul, jeg er ligeglad med om jeg er snottet eller ej. he he
Jeg håber i får en mega god jul og et godt nytår. mmmm GOD MAD. Hils manden og de andre.