Wednesday, June 18, 2008

Se lige, hvad mit camera også kan

Jeg har ikke taget sååå.. mange billeder på det sidste. Cameraet hvæsede af mig, når jeg forsøgte. Der kom også en besked til mig på skærmen, men den var væk igen inden jeg fik brillerne stillet i fokus-position så jeg kunne se, hvad der stod. Jeg slukkede og tændte - det hjalp ikke. I tiden omkring skoleafslutningen havde jeg ikke rigtig lyst til at eksperimentere med camera og læse brugsanvisninger - så jeg tog billeder, og HVER gang den samme hvæselyd, men jeg trykkede bare af og tænkte: "De kan jo altid slettes igen, hvis det går rent galt".

Det var først i mandags, jeg fandt brugsanvisningen. Og jeg ved nu, at jeg kan tage 16 billeder på et splitsekund - uden at aktivere udløserknappen mere end een gang. En funktion, som skal være særlig velegnet til ting, der bevæger sig - hurtigt.

På det første billede kan I se, hvad der kom ud af det, da jeg fotograferede vores procesteknikere i færd med at sælge leverpostej nede i Brugsen. Det andet er trappen ovre ved Ib Suit.



Jeg skal afprøve teknikken under mere kontrollerede former ved lejlighed. Måske vil den være god til hvaler. De er kommet nu - langt om længe.

No comments: