Monday, January 21, 2008

Forår i luften

De ænder tror da vist, der er forår i luften.

Nogen må fortælle dem, at vi stadigvæk kun er sidst i januar, og det åbne vand, de svømmer i, kun er der, fordi temperaturen et par dage lige var oppe og vende omkring frysepunktet, og der er rigtig længe til foråret kommer.

Det har faktisk været svært for de lokale vildænder at finde åbent vand på det sidste, søer og vandhuller har været lukket land for dem siden længe før jul, og her på det sidste har isen også bredt sig i havnen og ud fra kysten. Temperaturen har næsten konstant ligget mellem minus 10 og minus 20 grader siden november måned.

Men så steg temperaturen altså og det blev stormvej.

1 comment:

Arnarulunnguaq said...

Hej Fru Knudsen
Dejligt at være tilbage, læste lige dine sidste blogs. Jeg tror du kender vores historie bedre end jeg gør. Og tjaeh Tromsø er ikke det værste plads man kan være i, men jeg tror nu ikke jeg vil nogensinde vil føle mig rigtig hjemme her. Jeg er en ægte grønlænder, jeg savner alt hvad der hører til Grønland, men jeg overlever hehe.