Tuesday, May 13, 2008

Besøg af Lene og en ting mindre at huske på

I aften er jeg sluppe af med 1 af tidens åg - og det mens jeg sad og så "Ha det godt" på KNR.

De, der har læst mit tidligere indlæg, kunne måske finde på at tænke: "Hvorfor ser hun det program, når nu hun synes, det er så irriterende, fordi det har en negativ påvirkning på hendes samvittighed"? Til det kan jeg kun svare: "Vi har kun 1 kanal, og programmet sendes lige på det tidspunkt, hvor jeg gerne slapper af efter arbejdsdagen", i aften har jeg lært, at det kaldes at powernappe, på godt dansk.

Nå, men mens jeg sad der og slappede af var Lene lige pludselig i stuen hos os. Min søster Kirstens datter, Lene. Hun arbejder på en virksomhed, som producerer vandsenge, og i den her sammenhæng optrådte hun som ha-det-godt-testpilot, hun skulle sove middagssøvn på arbejde. Eller powernappe. Men det er altså det samme, som Christian gør, når han kommer hjem fra arbejde, og som jeg hjælper med, hvis det har været en lang dag på arbejde.

Og så er det slet ikke nødvendigt at drikke 2 eller 3 liter vand, som de fleste går og siger. Man skal bare drikke, når man føler tørst. Det er da til at huske.

No comments: