Friday, May 30, 2008

Vintervejr

Det er fredag den 30. maj... og vi har SNESTORM. Jeg er udmærket klar over, at datoen står som overskrift over hvert indlæg, men jeg bliver altså nødt til at pointere, at det ER den 30. maj i dag, især overfor mig selv, man skulle nemlig ikke tro det, når man kikker ud af vinduet.

De sidste dage har jeg ellers gået og glædet mig over, at de små hvide blomster endelig ER begyndt at titte frem i sprækkerne i fjeldet. Det var ved at være sommer - lige indtil vi vågnede i morges til forblæst vasketøj, der var snoet 20 gange omkring tøjsnoren, og sne på vinduerne.

Men pyt - jeg skal forberede eksamen til på mandag, så det kommer weekenden til at gå med. Det værste er, at censor sidder i Sisimiut. Han er godt nok her fra byen, men han har været censor i Sisimiut den her uge, og skal efter planen komme hjem i morgen. Det håber jeg så, der bliver flyvevejr til.

Jeg tror alligevel, jeg lige vil lufte tanken for forstanderen om, at der kan blive brug for en plan B.

No comments: